פרופ' אפק: "אפשר להימנע מסגר, אם מיליון איש ילכו להתחסן"

מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' אפק: "אפשר להימנע מסגר, אם מיליון איש ילכו להתחסן"

בשיחה עם 'קול חי', קורא המשנה למנכ"ל ביה"ח שיבא למיליון האנשים שטרם התחסנו, למנוע את הסגר: "החשיבות הגדולה ביותר היא לחסן את המיליון איש שלא התחסנו, כי זה ימנע את הסגר. סגר הוא אסון לכולנו. גם כלכלית, גם חברתית ואפשר למנוע אותו"

פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, פרופ' ארנון אפק אומר כי הדרך למנוע סגר, היא לחסן את מיליון האנשים שטרם התחסנו. לדבריו, יש להתאים את הקמפיין התקשורתי בנושא לכל מגזר ומגזר על מנת להגיע לתוצאה אפקטיבית.

פרופ' אפק שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, על תכנית הבדיקות הסרולוגיות שהחל עם פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי. "הרעיון של כיתה ירוקה הוצג לממשלה על ידי שיבא והסקר עצמו מבוצע בחלקו על ידי 'שיבא' ובשיתוף פעולה עם מד"א, 'טרם' ועוד. הסקר הזה חשוב מאוד. המטרה היא לאפשר להבטיח לנו יכולת ללמד בצורה בטוחה ורציפה, כי לימודים זה ערך יסודי בתרבות של כולנו".

במסגרת התכנית, מתבצעות בדיקות סרולוגיות לכל תלמיד המעוניין בכך, במטרה להנפיק תעודות נוספות של 'תו ירוק' לאלו שלא ברור אם החלימו או אם עדיין יש בגופם נוגדנים. זאת, על מנת לצמצמם את הבידודים ולמנוע כניסה של כיתה שלמה לבידוד על כל תלמיד שנדבק.

"הסקר הזה הוא חלק ממגוון רחב של אמצעים שתפקידם להבטיח לנו יכולת ללמד בצורה בטוחה ורציפה", אומר פרופ' אפק ל'קול חי': "אחד, זה הסקר הסרולוגי כאמור, שתיים – אם יש בכיתה ילד חולה לא מכניסים את כולם לבידוד, אלא עושים בדיקות יומיות כדי למנוע כניסה של הילדים והמורים לבידוד וגם בדיקות מהירות בערים אדומות. הרעיון הוא להבטיח את הלימודים. זה הסקר הסרולוגי הראשון שיצא לדרך וזו בשורה של ממש".

"זו בשורה מאוד טובה כי קודם כל הם לא חייבים להכנס לבידוד ואנחנו יודעים שהסיכוי שהם יפיצו את המחלה הוא משמעותית יותר נמוך", מוסיף המשנה למנכ"ל ביה"ח שיבא.

פרופ' אפק התייחס גם לנושא החיסונים ואמר כי "החשיבות הגדולה ביותר היא לחסן את המיליון איש שלא התחסנו, כי זה ימנע את הסגר. היכולת שלנו להתאים את עצמנו תרבותית לכל מגזר וקבוצה חשובה מאוד. אני מקווה שהממשלה תכווין את הקמפיין התקשורתי לכל מגזר ומגזר. זה מה שימנע את הסגר והסגר הוא אסון לכולנו. גם כלכלית, גם חברתית ואפשר למנוע אותו".



0 תגובות